8 detinguts per explotar immigrants sense papers
La Policia Nacional ha detingut 8 persones que explotaven treballadors en situació irregular. Treballaven en locals relacionats amb la restauració i l'alimentació i, arran l'operació, s'han trobat productes en mal estat.
Els detinguts, tots d'origen pakistanès, tenien sotmeses a 12 persones, compatriotes seves, a més de ciutadans indis i nepalesos, a qui pagaven un sou miserable de subsistència i els obligaven a fer un horari maratonià, sense contracte, i en alguns casos, amb la documentació falsificada.
Els 8 arrestats, acusats d'atemptar contra els drets dels treballadors, usurpació de l'estat civil i estafa, eren els responsables de 5 restaurants, kebabs i cafès de Barcelona, tres botigues d'alimentació i dos locutoris.
Crida l'atenció que només al carrer Julian Besteiro, al barri de Sant Martí, hi havia la meitat dels 10 locals que explotaven treballadors. En aquesta operació conjunta de la Policia amb la Guàrdia Urbana i la Inspecció de treball, s'ha detectat també que alguns dels establiments no tenien ni llicència d'activitat i un dels negocis tenia autorització com a dipòsit de llibres i es dedicava a vendre aliments.
Els 12 immigrants explotats estaven en situació irregular a Catalunya i la policia els ha obert un expedient sancionador.




