Optimisme en el sector del vi cara a la verema d'enguany
Els productors de vi i cava a Catalunya estan pendents de dos fongs que podrien afectar la vinya si plou molt en els pròxims dies
D'entrada, si es mantenen les condicions meteorològiques, esperen una bona verema tant en quantitat, com en qualitat. Enguany, la maduració del raïm més primerenc s'ha avançat 10 dies i els agricultors han començat la collita de la varietat Chardonnay.


La verema a la regió del cava va començar el 2 d'agost i algunes finques fins i tot estan a punt d'acabar la collita de Chardonnay i en alguns casos també de Pinot Noir, una altra de les varietat més primerenques. Segons fonts del consell regulador del cava, la qualitat és molt bona i en quantitat tindran una producció similar a la de l'any passat, amb 318 milions de quilos de raïm. Un excés d'humitat en algunes vinyes ha provocat l'aparició del mildiu, un fong que asseca el raïm fins a fer-lo desaparERèixer, i en d'altres finques, el fruit ha patit botritis, un altre fong que podreix el raïm. L'enòleg de les bodegues Raventós Blanch, Joan Munné explica que han fet una selecció minuciosa per garantir la qualitat i que ara és moment d'estar pendent del cel pels efectes del clima sobre el raïm. Un excés d'aigua i humitat pot ensorrar la qualitat de la collita, però una sequera extrema pot fer disminuir la producció. Anton Castellà, secretari del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Catalunya, diu que un bon contrast de temperatures amb calor de dia i fresca a la nit pot afavorir que la verema sigui molt bona. Amb el raïm que han collit fins ara han aconseguit vins base que tenen una graduació mitjana d'entre 10 i mig i 11 graus.




