Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El Palau de la Música es reinventa

A partir de l'any que ve fusionarà les 4 entitats que fins ara funcionaven de forma independent i que en els últims anys van facilitar que Fèlix Millet i Jordi Montull posessin mà a la caixa i poguessin teixir un milionari expoli de la institució. Els actuals gestors preveuen triplicar el nombre de socis en 4 anys, recuperar la confiança de patrocinadors i mecenes, potenciar el cant coral i preservar el llegat històric del Palau.

Hi ha dues imatges simbòliques que retraten la deixadesa amb què fucionava el Palau durant l'etapa Millet: valuosos partitures abandonades en un soterrani atacades per fongs i l'escola de cant coral relegada en un espai degradat i sense condicions fora del Palau.

2 anys i mig després del trist escorcoll dels mossos a la institució, els actuals gestors han decidit posar ordre... el primer pas és estructural: l'orfeó, el consorci del Palau i el cor de cambra passen a formar part d'un únic organisme, una Fundació. La duplicitat d'estructures, precisament, va permetre a Millet i Montull transvasar diners d'un lloc a l'altre sense que ningú se n'adonés. La presidenta de la institució, Mariona Carulla creu que serà un bon pas.

L'actual direcció no ha fet cap estudi però segons el seu director general, Joan Oller, la impressió és que estan aconseguint recuperar una certa confiança.

El Palau es proposa en 4 anys passar de 2.000 a 5.000 socis, incrementar de 18 a un 30 per cent la producció pròpia d'espectacles i incrementar els ingressos amb una major venda d'entrada i el lloguer de sales. En els últims dos anys, Millet i Montull han retornat 6 milions d'eurus a la institució però l'actual direcció creu que ja no aportaran més diners fins que hi hagi sentència ferma.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estás escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir