Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'Agència de qualificació Moody's ha rebaixat el rating a llarg termini de Catalunya un graó

Utilitzant un símil esportiu, la solvència catalana se situa en la part baixa de la primera divisió. Estaria en zona de promoció per no baixar a segona. El grup dels considerats bonus escombraria està només dos graons per sota d'on es troba ara Catalunya. En tot cas, Moody's afegeix que les mesures d'ajust que s'estan prenent van per bon camí i fan pensar que s'aconseguirà complir amb el dèficit els pròxims anys. Avui mateix han sortit dades que certifiquen que el dèficit s'està reduint.

La Generalitat ha fet públic avui que el dèficit públic del tercer trimestre de l'any s'ha retallat un 28 per cent respecte del que es va registrar l'any passat. Les dades positives xoquen amb la decisió de Moody's de rebaixar el nivell de solvència de Catalunya, fins deixar la qualificació a dos passos dels bons escombraria

Moody's, alhora que rebaixa el rating català, admet expressament que la Generalitat ha pres mesures per reduir despeses i apunta que la seva trajectòria fiscal s'estabilitzarà progressivament, fins el punt que si continua amb aquesta tendència podria complir l'objectiu de dèficit els pròxims anys. El Conseller d'Economia, Andreu Mas Colell, ha tret importància a una rebaixa de qualificació que està relacionada amb la que va fer la mateixa agència a la solvència espanyola. En tot cas, Mas Colell es fixa en els mercats, que no han reaccionat a la decisió de Moody's.

El PSC, que tenia la conselleria amb el Tripartit, s'ha posat al costat del Govern i proposa un pacte per deixar de tenir les decisions de les agències de qualificació com a punt de referència.

Des del món acadèmic, el professor del departament de direcció i control financer d'ESADE, Jordi Fabregat, diu que la rebaixa de qualificació del rating català s'ha de relacionar amb la rebaixa que Moody's va fer dimecres del nivell de solvència espanyol. Fabregat creu que el dèficit espanyol no es quedarà aquest any en el 6 per cent sinó que s'aproparà al 7 per cent i recorda que el creixement de l'economia és massa feble. En aquest marc, és normal que ens baixin el rating però s'han de treure conclusions positives.

Recordem que Moody's també ha baixat la qualificació creditícia de les principals entitats financeres espanyoles, entre les quals La Caixa. L'agència situa un graó per sota de l'anterior la qualificació de l'entitat catalana, un fet que La Caixa relaciona amb la rebaixa del rating sobirà d'Espanya que Moddy's va anunciar dimecres.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir