Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Generalitat manté els pisos de lloguer amb garantia

És una fòrmula que es va crear fa 6 anys per animar els amos de pisos perquè els lloguessin a algú (la Generalitat fa d'immobiliària, garantint el el propietari cobrarà). Tot i la crisi, l'Agència de l'Habitatge gestiona actualment el lloguer de prop de 1.550 pisos d'aquestes característiques.

L'Agència de l'Habitatge de Catalunya gestiona actualment el lloguer de prop de 1.550 pisos de particulars amb la garantia que cobrin cada mes. La Generalitat assegura que malgrat la crisi manté els pactes amb els propietaris i aconsegueix mantenir ocupats aquests habitatges durant els 5 anys estipulats en el contracte. Però no sempre. Hi ha casos en què ha retornat la clau als amos perquè no trobava llogater. Els particulars poden reclamar, aleshores, el lloguer d'un mínim de dos anys.

El programa de cessió d'habitatges desocupats és una fòrmula que Habitatge va posar en marxa fa 6 anys per facilitar als propietaris que posessin els seus pisos a lloguer. L'administració actua, en aquests casos, com si fos una mena d'immobiliària pública: s'ocupa de tots els tràmits i també de garantir que l'amo de l'habitatge cobri puntualment cada mes. Amb aquesta fòrmula, cobra un 20 per cent menys d'ingressos que amb el preu real del mercat, però s'assegura que no tindrà problemes amb els inquilins. El director de l'Agència de l'Habitatge, Jaume Fornt diu que tot i la crisi, ara mateix, quan marxa un llogater triguen poc temps a trobar-ne un altre.

Però hi ha algun cas concret, com el d'un pis de Mollet, en què Habitatge ha retornat les claus al seu propietari un any després de llogar-lo perquè l'inquilí va haver de deixar-lo després de quedar-se sense feina. Com que no trobaven cap més interessat, van comunicar-li que rescindien el contracte de cessió. L'advocat que va estudiar aquest cas, Rafel Net ha explicat que els propietaris poden reclamar com a mínim que l'administració acabi de pagar les mensualitats fins que es compleixin els 2 anys.

Aquest advocat recorda que primer s'ha de fer una reclamació per la via administrativa a la Generalitat i si no prospera, es pot acudir després al tribunal contenciós administratiu.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir