Condemnats a dos anys de presó tres propietaris de Barcelona per coaccionar una llogatera
La víctima d'aquest mobing immobiliari es va quedar sense aigua i sense llum a l'escala sense que els propietaris fessin res per arreglar-ho
El jutjat penal de Barcelona condemna a Alba Masferrer a dos anys de presó per un delicte de coaccions i als seus cosins, Maria Luisa i Joaquin Luna a un any i 9 mesos de reclusió respectivament. Però, com que no tenen antecedents penals, no hauran d'ingressar a la presó.
El jutge considera que els propietaris de l'immoble situat al carrer Milton número 2 de Barcelona, eren plenament conscients que la llogatera, que va en cadira de rodes i viu al segon pis, no tenia ni aigua corrent a l'habitatge, ni llum a l'escala de la finca des de l'any 2008. A més, vivia en condicions insalubres per filtracions d'aigua i humitats. Fins i tot l'Ajuntament de Barcelona els havia cridat l'atenció amb diverses sancions per l'estat ruïnós de la finca.
El magistrat recorda en la sentència, que els propietaris tenen l'obligació de cobrir el mínim de les necessitats de la llogatera que vivia al bloc de pisos. A més, els acusats van rebutjar que la dona pagués a través del banc. De fet, l'obligaven a anar a Correus un cop al mes, malgrat la seva mobilitat reduïda, per fer un gir postal, fins que també van rebutjar aquesta fòrmula, provocant que la veïna hagués de fer la consignació de la renda davant de notari.
El jutge destaca que quan els arrendadors rebutgen els rebuts pretenen al.legar impagament per forçar el desallotjament dels inquilins.




