Dos accidents mortals a la xarxa viària catalana
Dues persones han mort aquest matí en dos accidents de trànsit a l'AP2 i a la C-55. En aquest últim accident, una de les quatre persones que havien resultat ferides en un xoc entre dos turismes entre Castellgalí i Manresa, al Bages

(ACN)

El Servei Català del Trànsit ha informat de la mort d'un dels ferits en l'accident que ha tingut lloc aquest dimarts al matí a la carretera C-55, entre Castellgalí i Manresa, ambdues al Bages. El xoc entre dos turismes ha tingut lloc cap a tres quarts de vuit. En un primer moment hi ha hagut tres ferits greus i un de molt greu. Ara s'informa de la mort d'un dels quatre ferits. El xoc ha obligat a tallar la carretera en ambdós sentits de la marxa. La carretera continuava tallada a les nou del matí i els serveis de control del trànsit desviaven els vehicles cap a l'interior de Manresa i cap a les carreteres C-1411z i C-1411b.
El lloc on hi ha hagut l'accident és considerat un punt negre d'aquesta carretera per la freqüència amb què s'hi produeixen accidents.
Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís del sinistre a les 7.26 h. Per causes que encara s'estan investigant, hi ha hagut una col·lisió entre un turisme i un monovolum. A conseqüència de l'accident, el passatger davanter del turisme ha resultat mort. Es tracta de David, L. C., de 20 anys, nacionalitat espanyola i veí de Manresa.
A banda hi ha hagut tres persones més ferides. Una d'elles està en estat crític -també ocupant del turisme i que els efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) han traslladat a l'hospital de Terrassa. Una altra està ferida greu -ocupant del turisme i traslladada a l'hospital General de Manresa- i una altra ha resultat ferida lleu -el conductor de la furgoneta, traslladat a l'hospital General de Manresa.
Com a conseqüència de l'accident, a les 7.42 h, s'ha tallat la calçada en tots dos sentits i s'han fet desviaments per la C-1411z, la C-1411b així com també per l'interior de Manresa. Més tard, a les 9.36 h, s'ha reobert la calçada en sentit nord però s'ha mantingut tallada en sentit sud. Finalment, a les 10.30 h la situació ha quedat del tot normalitzada.
En el sinistre hi han intervingut sis patrulles de Mossos, dues dotacions de Bombers i cinc ambulàncies del SEM.
Una víctima mortal en un accident a Montoliu
Una persona ha mort i un altra ha resultat ferida molt greu en l'accident de trànsit que ha tingut lloc aquesta matinada a la carretera AP-2, al seu pas per Montoliu de Lleida (Segrià). Els fets han passat a dos quarts de sis de la matinada al quilòmetre 138. Un furgó frigorífic i un turisme han xocat per encalçament, xoc a conseqüència del qual un dels vehicles s'ha incendiat. El ferit greu ha estat traslladat a l'hospital de la Vall d'Hebron de Barcelona. Sis patrulles dels Mossos d'Esquadra, dues dotacions de Bombers i dues ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) han treballat al lloc dels fets, on a dos quarts de vuit seguia tancat un dels dos carrils en sentit Barcelona.
Els Mossos d'Esquadra han rebut l'avís del sinistre a les 5.25 h. Per causes que encara s'estan investigant, un furgó frigorífic i un turisme han col·lidit per encalç. A conseqüència de l'accident, el turisme s'ha incendiat i els dos ocupants s'han vist afectats.
En concret, una persona ha mort i una altra ha resultat ferida molt greu en estat crític i els efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) l'han traslladat a l'hospital de la Vall d'Hebron.
Com a conseqüència de l'accident, des de les 5.42 h fins a les 6.41 h, la calçada ha estat tallada en sentit Barcelona. Des de les 6.41 h, només hi ha ha un carril obert per circular per l'AP-2, a Montoliu de Lleida, en sentit Barcelona. Això provoca mig quilòmetre de retenció.
En el sinistre hi han intervingut sis patrulles dels Mossos d'Esquadra, dues dotacions de Bombers i tres ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).




