L'oposició retreu tibiesa al Govern per la seva abstenció en la votació sobre el límit de dèficit
El ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, continua insistint que el debat sobre un millor repartiment de l'esforç en els objectius de dèficit del 2012 no convé a Catalunya ni al conjunt d'Espanya
Els partits d'esquerres acusen el Govern de minar els interessos de Catalunya abstenint-se ahir al Consell de Política Fiscal i Financera. És a dir, la unitat política dels últims dies per demanar més flexibilització pels dèficit de la Generalitat ja s'ha esvaït. La responsable econòmica del PSC, Rocio Martínez Sampere, creu que la Generalitat hauria d'haver defensat que "el dèficit permès fos del 2% i no de l'1,5% aprovat". Un canvi que representaria per a la Generalitat reduir enguany la retallada en més de 1.000 milions d'euros

Redactor d'informació política a Ràdio Barcelona

Redactor d'informació política a Ràdio Barcelona
La portaveu d'Iniciativa per Catalunya, Dolors Camats comparteix el lament socialista. Sobre la petició del govern català que Madrid faci reformes legals per afavorir les finances de les Autonomies, Camats recorda que Catalunya ja té eines per recaptar més, com per exemple, "recuperar l'Impost de Successions, sense tocar l'Estat del Benestar".
Más información
Esquerra Republicana no entén per què Catalunya es va abstenir si compartia arguments amb Andalusia, que va votar-hi en contra.
CiU ha contestat totes les crítiques afirmant que ningú, i menys el PSC, els ha de "donar lliçons sobre com defensar els interessos de Catalunya a Madrid". Per la seva part, fonts del PP lamenten l'actitud ahir del Govern català. Qualifiquen l'abstenció de ridícula després d'haver estat la primera administració en comprometre's contundentment amb l'austeritat.
Clica l'enllaç per escoltar la crònica de Pol Foradada des del Parlament de Catalunya
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Crònica de Pol Foradada des del Parlament de Catalunya




