CiU reclama els 759 milions que es deuen a Catalunya per votar si al Pressupost de l'Estat
El grup parlamentari de CiU ensenya les primeres cartes de cara a la negociació per a l'aprovació dels primers pressupostos que administrarà el govern presidit per Mariano Rajoy

(CADENA SER)

L'endemà de votar a favor de la dura Reforma Laboral del PP, el president del grup parlamentari de Convergència i Unió, Josep Antoni Duran i Lleida, diu al PP que si vol el vot favorable dels nacionalistes catalans "en la llei més important de l'any, hi ha d'incloure la Diposició Adicional Tercera de l'Estatut". La xifra, ha de ser, o bé la de l'any passat que encara no s'ha pagat i que són 759 milions d'euros, o bé la d'aquest any, que és força inferior, 219 milions d'euros. És una partida, recordem, prevista a l'Estatut i que correspon a les inversions que l'Estat ha de fer en Infraestructures a Catalunya.
El líder de CiU al Congrés adverteix Mariano Rajoy que no podrà donar suport als seus pressupostos si no inclouen o bé la Disposició Adicional Tercera de l'any passat, i que el govern no va pagar o bé, la d'aquest 2012.
Recordem que els 759 milions que no van arribar de l'any passat el Govern de la Generalitat els ha utilitzat per justificar part de l'incompliment del nivell de dèficit previst per a les Comunitats Autònomes.
A tres setmanes perquè el president del Govern Espanyol, Mariano Rajoy presenti els seus primers pressupostos, CiU marca terreny, traça una línia vermella després d'haver votat a favor de les principals iniciatives del PP, com el primer gran paquet de retallades, l'estabilitat pressupostària o ahir mateix la Reforma Laboral.




