L'Àrea Metropolitana aprova un nou augment de la tarifa de l'aigua
CiU i PSC aproven l'augment, d'un 1'95% de mitjana, sol·licitat per Aigües de Barcelona arrel de l'augment del cànon, amb els vots en contra d'ICV i el PP i l'abstenció d'ERC

A l'octubre, el rebut de l'aigua pujarà un 8 i mig per cent.(RAFFAELLA PAGANO - ACN)

El consell de l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha donat llum verda a l'augment de la tarifa de l'aigua que havien sol·licitat les empreses subministradores d'aquest servei, principalment Aigües de Barcelona, arran de l'entrada en vigor, el març passat, de la llei de mesures fiscals i financeres que augmentava el cànon. La mesura suposarà un encariment de la factura de l'1,95% de mitjana. CiU i el PSC, els principals partits de l'ÀMB, han aprovat la mesura. Els seus socis d'ICV han votat en contra, tot recordant que l'augment se suma a l'encariment del 4,98% aprovat el novembre passat. Els altres socis al govern metropolità, ERC, s'han abstingut. El PP, a l'oposició, també ha votat en contra.
La Societat d'Aigües de Barcelona va demanar el passat 17 d'abril una nova revisió de les tarifes de subministrament d'aigua potable en municipis com Barcelona, l'Hospitalet, Cornellà o Sant Feliu de Llobregat i als subministradors d'aigua de localitats com Sant Cugat, Badia, Ripollet, Molins de Rei, Sant Vicenç dels Horts i Tiana.
Aquestes tarifes havien estat revisades a finals de l'any passat, però l'entrada en vigor de la nova llei de mesures fiscals i financeres "suposa unes despeses addicionals en el servei de subministrament d'aigua, que poden considerar-se circumstàncies sobrevingudes", segons assegura l'acord aprovat al consell metropolità.
El consell de l'AMB, que agrupa 36 municipis metropolitans que hi envien 90 representants, ha aprovat aquest dimarts la mesura amb els vots de CiU, que presideix l'ens, i el PSC, que té la vicepresidència executiva. Els seus socis d'ERC s'han abstingut i els d'ICV han votat en contra.
El president dels ecosocialistes a l'ens, l'alcalde del Prat Lluís Tejedor, ha al·legat que ells no estan en contra d'assumir el cost de l'aigua, però ha reclamat "un pacte de preus basat en els principis de la tarificació social i de la sostenibilitat ambiental", i no en el que els ecosocialistes titllen de "seguidisme de les expectatives de beneficis d'empreses com AGBAR".
El PP, a l'oposició, també ha votat en contra de l'augment.




