Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Hi haurà segona volta en les eleccions a rector de la Universitat Autònoma de Barcelona

Els estudiants, que avui compleixen el tercer dia de vaga, decideixen a aquesta hora en una assemblea que s'està fent a la Plaça Cívica de l'Autònoma de quina manera continuen les mobilitzacions contra l'increment de taxes i la resta de previsions incloses al decret Wert de racionalització de la despesa educativa.

(@Diegoenlluita)

Els catedràtics, Ferran Sancho i Pere Solà, han estat els 2 candidats més votats però no han assolit el 51% de sufragis necessari per ser escollit en la primera volta. El dia 30 tornaran a passar per les urnes

Más información

Els catedràtics Ferran Sancho i Pere Solà s'enfrontaran en una segona volta de les eleccions que han de decidir el nom del nou rector de la universitat autònoma de Barcelona. La votació es farà el proper dijous. Ferran Sancho, que ahir va ser el més votat entre professors i investigadors, ha intentat durant la campanya guanyar-se la confiança dels estudiants amb la proposta que la primera matrícula sigui gratuïta. "Les taxes no han de ser un element recaptatori. La ciutadania ja paga els seus impostos. I les classes mitjanes -baixes son les que acaben pagant un percentatge d'impostos més elevats que no els de renda alta, que tenen tota una sèrie d'escapatòries legals. Per això creiem que és necessari i imprescindible que el sistema sigui integral. I que la primera matrícula, com a mostra de la confiança de la societat en els seus estudiants fos una matricula essencialment administrativa".

El seu rival, Pere Solà proposa una simplificació radical de l'estructura de govern de la UAB, que qualifica d'autèntica jungla. "Es persegueix una simplificació de l'estructura i una major funcionalitat. La idea matriu és en realitat molt racional: S'haurà de tenir en compte el govern de les persones, personal acadèmic i no acadèmic, estudiants, el govern de les coses, recursos, economia i gestió del campus i el govern del coneixement , transmissió i creació. Se simplifica així l'estructura que hores d'ara constitueix una autèntica jungla." Solà proposa també reduir els salaris de gerència i el sobresou milionari que cobra un reduït grup de professors. la gran sorpresa de la primera volta feta ahir és d'eliminació de Marga Arboix que durant la campanya es perfilava com una de les favorites.

Soledad Domínguez

Soledad Domínguez

Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir