Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Acusen la cap de monitors de les piscines de Can Drago per la mort d'un nen

Després d'un any d'investigació, el jutge considera que la dona no va preveure prou bé que en un lapsus de 5 minuts el grup de 13 dels del que formava part el menor es va quedar a càrrec només d'una monitora. Aquest va ser el moment en que el nen, de tres anys es va ofegar.

Imatge de les piscines de Can Dragó(GUILLEM SANCHEZ - ACN)

Imatge de les piscines de Can Dragó

El jutge que investiga la mort d'un nen a les piscines de Can Dragó l'estiu passat acusa la cap del monitors del centre d'una imprudència lleu i envia el cas a judici. Considera que la planificació de monitors que havia fet aquesta responsable va passar per alt que en un lapsus de 5 minuts els nens es van quedar només amb una monitora. Just en aquest interval, el nen, de tres anys i que formava part d'un Casal del Raval, va caure a l'aigua i es va ofegar.

Más información

Després d'un any d'investigació i desenes de declaracions, el jutge considera que la cap de monitors no va preveure prou bé que en un lapsus de 5 minuts el grup de 13 dels del que formava part el menor es va quedar a càrrec només d'una monitora. Aquest va ser el moment en que el nen, de tres anys es va ofegar.

En el seu auto, el jutge assegura que les piscines de Can Drago compleixen amb tots els protocols de seguretat i que per atendre els 13 nens del Casal del Raval es van preveure el nombre de monitors adients, tres.

Això a diferència, diu el magistrat, de l'incident que es va produïr a les mateixes piscines l'any 1999 i en el que va morir un altre monr ofegat. En aquest cas, el magistrat recorda que els nens tant sols disposaven d'un monitor, que a més, no va fer els recomptes necessàris.

Una situació totalment diferent, argumenta al jutge, a la que es va produïr l'estiu passat: les piscines de Can Drago van posar al servei dels 13 nens, tres monitors, per sobre de les exigències mínimes i en tot moment el personal del centre va seguir els protocols de seguretat.

Ara bé, el jutge considera que la cap de monitors no va tenir en compte que durant un lapsus de 5 minuts, nou nens es van quedar al càrec tant sols d'una monitora, perquè una altre es va emportar tres menors a banyar-se a una zona més profunda i la tercera va acompanyar un nen al menjador.

En aquest instant, segons el jutge, és en el que es produeix el fatídic succés i el nen, de tres anys, mor ofegat. L'instructor també valora que l'actuació dels socorristes i els serveis d'infermeria van ser ràpids i adequats, tot i que no van poder evitar la mort del menor.

El jutge imputa a la cap de monitors un delicte de faltes lleus per imprudència i envia el cas a judici, que se celebrarà properament.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Maite Fandos, regidora d'Esports de l'Ajuntament de Barcelona, diu que el dispositiu a Can Dragó era el correcte

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir