Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La presidenta de la Fundació Puigvert, Esperança Martí, i dos alts càrrecs més d'aquesta institució mèdica, s'asseuran demà al banc dels acusats

La fiscalia i els néts del doctor Puigvert els acusen d'embutxacar-se més de 350.000 euros de la sanitat pública, aplicant tractaments per extreure les pedres del ronyó a pacients que ja les havien expulsat de manera natural

Segons el fiscal i l'acusació popular, durant els anys 2003 i 2004 els tres acusats es van posar d'acord per facturar al CATSALUT 227 tractaments de pacients que ja havien expulsat el càlcul que tenien al ronyó. Per cadascuna d'aquestes sessions terapèutiques, que es fan mitjançant ones de xoc, la sanitat pública aportava 1.700 euros al centre. Segons les acusacions, el que feien els tres processats era practicar les proves però reduïnt al màxim el temps d'exposició i la intensitat i el voltatge, de manera que tenia un cost molt inferior i un efecte inòcu pels pacients, que en realitat ja estaven curats. Els acusats sempre s'han justiciat assegurant que ho feien per garantir que haguessin eliminat qualsevol resta de sorra als ronyons, un argument mèdic que desmenteix la néta del Doctor Puigvert, Anna Puigvert, que forma part de l'acusació popular.

L'acusació popular demana 6 anys de presó per la presidenta de la Fundació, lEsperança Martí, la cap de l'àrea de Serveis Bàsics, Helena Isábal, i l'exdirector del servei radiològic, Fernando Izquierdo, mentre que la fiscalia en demana 4 així com que retornin a la sanitat pública, els 356.000 euros presumptament estafats.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir