Artur Mas admet que l'Estat podria intervenir Catalunya
El president de la Generalitat, però, afirma que aquest escenari seria un <b>"missatge dramàtic"</b> cap a Europa

El president de la Generalitat, Artur Mas(ACN)

El president diu que Rajoy va perdre tres mesos sense aplicar mesures anticrisi perquè en començar la legislatura "va estar més pendent d'Andalusia que de l'Estat"
Más información
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha reconegut aquest dilluns en una entrevista concedida a Rac1 que hi ha risc d'una intrevenció de Catalunya per part de l'Estat. "És normal, perquè Catalunya tenia un problema de desequilibris importants", ha dit. Tot i això, Mas ha avisat que si ho fes, "no s'entendria" perquè la Generalitat és l'administració autonòmica que més deures està fent. El president, a més, ha retret al govern espanyol que hagi començat a prendre mesures anticrisi tard perquè al principi de la legislatura "va perdre tres mesos" perquè "va estar més pendent del resultat de les eleccions a Andalusia que del que s'havia de fer al conjunt de l'Estat espanyol".
Artur Mas ha reconegut que l'Estat podria intervenir Catalunya i preguntat sobre si ja se li ha comunicat al Govern, Mas ha assegurat: "A mi no, però no m'ho han d'advertir a mi perquè això es comunica a través del departament d'Economia", i ha afegit "sí, suposo que sí", quan se li ha preguntat concretament si la conselleria de Mas-Colell ha rebut la comunicació.
Amb tot, Mas ha volgut treure ferro a la qüestió i ha considerat que "és normal perquè Catalunya tenia un problema de desequilibris importants i és evident que un dels camins difícils per corregir els dèficits el té Catalunya". "Podem ser intervinguts igual que pot ser-ho Espanya", ha dit.
En cas que es donés aquest escenari, el president de la Generalitat ha insistit que una de les "possibles respostes" seria convocar eleccions anticipades abans que acabés aquesta legislatura i, en aquest sentit, ha definit la possibilitat d'una intervenció de Catalunya com una "línia vermella".
Tot i això, ha reiterat que, al seu parer, aquesta intervenció no seria de justícia. "No s'entendria, perquè si s'intervé Catalunya s'estaria intervenint la comunitat autònoma que més està fent per intentar corregir els desequilibris i que està aplicant una política d'austeritat més convençuda", ha dit el president, tot afegint que "això de cara a Breussel·les seria un missatge dramàtic".
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
El president del grup parlamentari de CiU al Congrés, Josep Antoni Duran Lleida, afirma que no donaran més suport al PP




