El Consorci Forestal de Catalunya reivindica l'aprofitament dels boscos per evitar incendis com el de l'Alt Empordà
Vol un impuls del mercat de la biomassa i altres mesures per fer rendibles les explotacions forestals
El Consorci Forestal de Catalunya considera que l'administració hauria d'emprendre mesures per fer rendibles els boscos i així evitar-ne l'abandonament que pot derivar en incendis com el de l'Alt Empordà. En aquest sentit demana l'impuls del Pla General de Política Forestal, presentat recentment pel Departament d'Agricultura, com a eina per promoure inversions perquè les explotacions dels boscos siguin rendibles. També considera necessari un mercat actiu de biomassa per treure profit dels 3 milions de m³ d'aquest producte que no s'aprofiten anualment a Catalunya, i que queden acumulats als boscos "a disposició dels grans incendis".
El Consorci recorda que els cicles productius forestals són llargs -en el millor dels casos de 25 anys i normalment superior als 40-, de manera que considera que cal un suport a la inversió que fa la propietat com a compensació als serveis ambientals que realitzen els boscos. És per això que l'ens forestal reivindica l'impuls del Pla General de Política Forestal per incentivar les inversions que han de fer rendibles els boscos catalans.
Mentrestant, com que el procés del canvi és lent, demana que s'impulsi el mercat de biomassa com a única alternativa a curt termini per treure profit dels 3 milions de m³ de biomassa i fusta que no s'aprofiten anualment a Catalunya i que poden propiciar la propagació dels incendis.




