Boi Ruiz adverteix que deixar medicaments fora de la seguretat social pot sortir més car
El conseller de Sanitat alerta que l'exclusió de més de 400 productes del finançament públic pot comportar un efecte contrari al desitjat si el medicament receptat que substitueix el que s'elimina acaba sent més car que el seu precedecessor
La Ministra de Sanitat, Ana Mato, quan va presentar el "medicamentazo" va xifrar l'estalvi per les arques públiques en uns 460 milions d'euros, doncs bé, avui el conseller català, Boi Ruiz, adverteix que pot comportar un efecte contrari... És a dir, que ara anar a la farmàcia pugui ser més car no només per l'usuari, si no que comporti també més costos per la sanitat pública.
Després de donar un primer cop d'ull als 417 medicaments que a partir de l'1 de setembre ja no seran finançats per la Seguretat Social, una llista que avui s'ha fet pública, el conseller de Salut alerta que en alguns casos, el medicament substitut pot ser més car.
Boi Ruiz també alerta que s'haurà d'estar atent a que no es facin servir medicaments de forma indeguda o que aquest augment de preus no provoquin que la gent deixi de rebre tractaments. També reclama que la revisió dels medicaments inclosos a la Seguretat Social no es faci cada 4 o 5 anys com passa ara, sino que es faci cada 1 o 2 anys.
D'aquest extens llistat, els medicaments més comuns que han quedat exclosos. La gran majoria d'ells són fàrmacs comuns i barats. Per exemple, el ja esmentat Almax, laxants com Emportal o Dufalac, l'antidiarreic Fortasec o pomades utilitzades per l'artritis com el Fastum o el Calmatel així cóm pomades pomades per les inflamacions com el Zenavan. També s'hi inclouen xarops per la tos com el Mucosan o el Pectox.
D'aquests 417 medicaments, 97 sí que seguiran sent finançats per la Seguretat Social quan serveixin per tractar malalties greus.




