Mas-Colell demana als rectors universitaris que busquin recursos alternatius
L'acte oficial d'inauguració del curs 2012-2013 ha estat interromput per membres de la Pudup en protesta per l'augment de taxes
El conseller Mas-Colell demana a les universitats que busquin finançament privat alternatiu ja que les pensions, la sanitat i l'educació primària sempre ''aniran al davant'' de les prioritats. Aquest és un dels reptes de les universitats, segons Mas-Colell, a la vegada que considera imprescindible augmentar la presència d'estudiants internacionals per potenciar la competitivitat.
Així, Mas-Colell ha respost a la demanda dels rectors que ha fet Josep Joan Moreso, de l'UPF, que ha reclamat que la Generalitat no redueixi més la subvenció a la universitat si vol mantenir la qualitat. L'acte oficial d'inauguració del curs acadèmic també ha comptat amb protestes de la Pudup, que ha interromput l'acte.
El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell ha inaugurat aquest dilluns el curs universitari amb un missatge clar per als rectors de les diferents universitats catalanes. Mas-Colell ha assenyalat que en un moment ''tensions fiscals'' no es resoldrà el tema de finançament públic de l'educació superior donant-li prioritat. Per Mas-Colell, les pensions, la sanitat i l'educació infantil i primària ''aniran a davant'' sempre. Per aquest motiu, el conseller ha demanat als rectors que busquin noves vies de finançament alternatiu, de caire privat, per tal de millorar l'economia de les universitats.
D'aquesta manera Mas-Colell ha respost a la demana dels rectors que en boca de Josep Joan Moreso, ha demanat que no es danyin ''els eixos principals'' de la universitat pública en nom de la crisi, l'estalvi i l'austeritat. Moreso ha reclamat que la Generalitat ''no redueixi més la seva subvenció a les universitats'' i ha demanat també que els diners provinents de l'augment de taxes que s'ha imposat aquest curs, vagin al propi sistema. En una mateixa línia s'ha manifestat el president de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), Francesc Xavier Grau, que ha confiat que el pressupost de l'any vinent no serà reduït perquè els diners provinents de l'augment de taxes hagin revertit en el mateix sistema.
Mas-Colell ha justificat la nova política de preus com una decisió ''complexa'' però necessària per mantenir la qualitat de l'ensenyament universitari i ha defensat que d'aquesta manera s'estableix una major ''corresponsabiltiat'' dels estudiants a la vegada que am bel model d'ajuts ''raonables'' s'aprofundeix en el concepte d'equitat i es garanteix que cap estudiant es quedi a les portes d ela universitat per motius econòmics.




