Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Recoder demana claredat davant la vaga encoberta de Rodalies

El Conseller de Territori, Lluis Recoder, ha demanat a Renfe que si té un conflicte laboral amb els treballadors que ho digui perquè la Generalitat pugui almenys dictar serves mínims.

(EDUARD NAVARRO)

Des de la vaga de 24 hores de la setmana passada la companyia ferroviària registra retards periòdics per les protestes dels seus empleats, sobretot els maquinistes. La Generalitat manté obert un expedient informatiu a Renfe per aclarir aquestes incidències. La companyia s'enfronta a sancions per valor d'un milió i mig d'euros.

Recoder, ha afirmat que Renfe "té un problema i l'ha de resoldre" i ha explicat que el Govern parla "constantment" amb la companyia, fins i tot "al màxim nivell com és amb el president de la companyia", per tal de millorar el funcionament del servei.

Más información

"Per descomptat, també fem una crida a la responsabilitat dels conductors de tren perquè l'afectació d'aquesta situació irregular és terrible per a desenes de milers d'usuaris que han de patir les molèsties dia rere dia", ha dit el conseller, que ha recordat que el Govern ha obert un expedient que podria acabar amb una sanció econòmica.

Recoder ha recordat també que Foment "gestiona la companyia que opera" i "és propietària de la xarxa, de les vies, de les estacions, i titular del personal". En aquest sentit, el conseller ha lamentat que el ministeri espanyol no inverteixi ni actuï i que, d'altra banda, el Govern de la Generalitat hagi de "respondre davant dels ciutadans", tot i no tenir "instruments per poder millorar el servei".

Respecte l'anunci de Recoder d'aquest estiu de la voluntat d'intentar renegociar el traspàs del servei de Rodalies amb Foment, el conseller ha assegurat que no ha rebut resposta.

L'aspiració del Govern és aconseguir la titularitat de la xarxa per "renovar-la" ja que, segons Recoder, és una "xarxa que està abandonada de fa dècades" perquè "no s'inverteix al ritme que requereixen els temps" i hi ha "una companyia estatal que opera que no acaba de fer bé la feina". "Això ho hem de canviar", ha conclòs.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir