Un exconseller de Caixa Girona denuncia als dos últims presidents de l'entitat
Un antic conseller general de Caixa Girona ha denunciat davant la fiscalia de delictes econòmics als dos últims presidents d'aquesta entitat, Arcadi Calzada i Manel Serra, per falsedat documental i apropiació indeguda. Demana que els hi prenguin declaració basant-se en la inspecció que el 2010 va fer la Generalitat i que va destapar greus irregularitats en la gestió de l'entitat financera i de la seva fundació.

L'antiga seu central de Caixa Girona(ACN)

Una inspecció que, segons el denunciant l'antic conseller general de Caixa Girona, Ricard Mues Burrial, es va posar en un calaix. A banda d'Arcadi Calzada, que era el responsable durant l'època que s'haurien comés les irregularitats, també porta a l'últim president de Caixa Girona, Manel Serra, davant la fiscalia de delictes econòmics per no haver fet res perquè la justícia investigués aquests fets.
També denúncia als dos antics vicepresidents, Max Marcó i Pere Cornellà; els dos darrers directors generals Aleix Gimbernat i Jordi Blanch; i al president de la comissió de control, Salvador Carrera. Demana que es prengui declaració a tots ells per haver-se trobat desfasaments pressupostaris entre els ingressos reals i els declarats per la obra social, per la falta de control de convenis firmats, per contractar subministraments a empreses relacionades o d'alts directius, i per irregularitats en la taxació d'immobles hipotecats.
Cita explícitament aquesta denúncia l'adquisició, per part de Caixa Girona, entre els anys 2005 i 2008, d'obres d'art que es van comprar directament a la galeria de l'aleshores president, Arcadi Calzada, per valor de 141.000 euros.
També esmenta l'encàrrec de la gestió de vuit exposicions, per valor de mig milió d'euros, a una societat vinculada a la filla de Calzada, i altes encàrrecs milionaris a empreses vinculades a l'entorn de l'antic president, així com també a empreses relacionades amb Salvador Carrera, paradoxalment -diu la denúncia- era el president de la comissió de Control de Caixa Girona.
Una denúncia que parla de gestió caòtica d'una entitat sense cap control per part dels òrgans interns, i de complicitat dels òrgans de control de la Generalitat i del Banc d'Espanya.




