La Generalitat assegura que ja s'està pagant a les farmàcies
El Govern català ha rebut un avançament de fons de liquiditat per pagar les factures dels farmacèutics de juliol i assegura que aquest mateix matí "s'estan donant" les ordres de les transferències bancàries.

Una farmàcia del centre de Barcelona que ha secundat el tancament patronal(EDUARD NAVARRO)

El Departament d'Economia està tramitant aquest matí el pagament a les farmàcies després d'haver rebut els diners del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA), segons han confirmat fonts del Departament.
El conseller Mas-Colell ha assegurat que aquest matí ja s'ha rebut el fons per pagar a les farmàcies la factura del mes de juliol i que "s'estan donant" les ordres de transferència del pagament. Diners formen part d'un avançament del Fons que la Generalitat ha de rebre a finals d'aquest mes d'octubre.
Más información
El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques havia anunciat dimarts passat a través d'un comunicat que avançaria 99 milions d'euros a la Generalitat perquè pogués afrontar el pagament a les farmàcies, que aquest dijous estan tancades en protesta pels impagaments de la Generalitat.
Un 80% de les farmàcies catalanes han tancat aquest dijous per seguir la convocatòria de tancament patronal, segons ha confirmat el Consell de Col.legis de Farmacèutics de Catalunya, que celebrat el "seguiment massiu" de la convocatòria.




