Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La consulta d'autodeterminació, prioritat al programa d'Iniciativa

ICV-EUiA prioritzarà impulsar un acord per fer una consulta d'autodeterminació la pròxima legislatura. La coalició ha aprova ten una convenció les 30 prioritats del seu programa, on també figura eliminar l'euro per recepta o implantar un impost a grans fortunes

El candidat d'ICV-EUiA a les eleccions al Parlament, Joan Herrera(ACN)

El candidat d'ICV-EUiA a les eleccions al Parlament, Joan Herrera

ICV-EUiA prioritzarà en el seu programa impulsar un acord nacional pel dret a decidir amb forces polítiques, agents socials i entitats representatives per realitzar, la propera legislatura, "un referèndum o consulta d'autodeterminació, perquè la ciutadania pugui decidir sense límits el futur de Catalunya"; així com promoure un Estat propi amb tres opcions diferents: "tenir una relació de caràcter federal, confederal o ser present directament en l'àmbit europeu depenent de la voluntat de pacte de l'Estat i de la lliure decisió de la ciutadania de Catalunya". ICV-EUiA ha celebrat la Convenció Programàtica i ha aprovat el seu programa electoral per unanimitat i les 30 propostes prioritàries.

Más información

Entre les 30 prioritats, la coalició aposta per crear ocupació; posar fi a la política d'austeritat eliminant de la Constitució la preeminència del deute per davant de les despeses socials; promoure una auditoria ciutadana del deute, així com una fiscalitat justa i progressiva. En aquest context, ICV-EUiA prioritzarà lluitar contra el frau fiscal; restituir l'impost de successions; implantar l'impost a les grans fortunes, així com implantar un tram català de l'IRPF per rendes de més de 300.000 euros, crear un impost a la banca i implantar figures fiscals contra qualsevol moviment especulatiu de capitals.

ICV-EUiA també ha decidit prioritzar del seu programa "mantenir la protecció social i econòmica de les persones aturades, especialment de persones amb atur de llarga durada que esgoten la prestació contributiva".

Pel que fa a la salut, la coalició liderada per Joan Herrera ha votat prioritzar l'aposta per recuperar les prestacions sanitàries retirades i suprimir els copagaments farmacèutics i de serveis que estableix; portar a terme un pla de xoc contra les llistes d'espera, així com eliminar l'euro per recepta.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir