Mor el president de la patronal gironina FOEG, Jordi Comas, durant un assalt violent a casa seva
Tres lladres han lligat la víctima i la seva dona de mans i peus i l'autòpsia haurà de determinar ara les causes de la mort

Domicili de Jordi Comas a Platja d'Aro on han passat els fets, acordonat pels Mossos d'Esquadra(RAÜL MUXACH)

Els mossos han obert una investigació i treballen per localitzar els tres assaltants, que duien roba fosca. El cas està sota secret de sumari
Más información
L'empresari hoteler i president de la patronal gironina FOEG, Jordi Comas, ha mort aquesta passada matinada després que tres lladres entressin al seu habitatge de Platja d'Aro (Baix Empordà). En el moment de l'assalt violent, Comas estava a dins la casa acompanyat de la seva dona. Els assaltants els han lligat a tots dos de mans i peus i, mentre els lladres regiraven la casa, l'empresari ha perdut el coneixement i ha mort. L'autòpsia haurà de determinar ara si Comas ha patit un infart o bé els lladres l'han matat perquè li han obstruït les vies respiratòries.
L'assalt a casa de l'empresari gironí va tenir lloc aquest diumenge pels voltants de dos quarts de dotze de la nit. Tres homes vestits amb roba fosca han entrat a l'habitatge on viuen Comas i la seva dona. Els lladres van lligar de mans i peus el matrimoni i, segons sembla, també haurien emmordassat l'empresari la seva muller per evitar que cridessin.
A partir d'aquí, han transcendit pocs detalls sobre les circumstàncies de la mort.
Fonts properes al cas, apunten que no tenia signes de violència evidents que li haguessin causat la mort. L'autòpsia, doncs, serà clau per aclarir si l'empresari va morir arran d'un atac de cor o bé van ser els lladres qui l'haurien mort (perquè li van obstruir les vies respiratòries).
Els Mossos d'Esquadra han obert una investigació i treballen per localitzar els assaltants. De fet, ahir a la nit nombrosos agents es van desplegar arreu de la comarca i van tancar tant els accessos a Platja d'Aro com en altres indrets del Baix Empordà per intentar localitzar els tres lladres. El cas es troba sota secret de sumari.
President de la FOEG des del 2009
L'empresari hoteler Jordi Comas va accedir a la presidència de la patronal l'any 2009, després de la mort sobtada de l'anterior president, Joan Fausto Martí. Comas era el sisè president de la federació i a principis de novembre del 2010, les eleccions el van tornar a ratificar en el càrrec.
Comas també era vicepresident de la Federació d'Hostaleria de Girona, vicepresident de la Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols, vicepresident de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria de la Costa Brava Centre. També havia ocupat la presidència de l'Skal Club d'Espanya i, actualment, n'era vicepresident. El desembre del 2010, va passar a formar part de la Junta Directiva de la patronal espanyola CEOE. Comas té diferents negocis vinculats al turisme i la restauració al Baix Empordà. A Platja d'Aro, entre d'altres, és propietari de l'històric hotel Costa Brava i de l'Hotel Aromar. A nivell polític, ha estat regidor i tinent d'alcalde de Platja d'Aro.




