Campanya d'emergència de la Creu Roja per alimentar mil nens a l'estiu
La Creu Roja de Catalunya inicia per primera vegada una campanya d'emergència de distribució d'aliments frescos per assegurar que durant l'estiu un miler de nens de famílies pobres poden seguir alimentant-se quan s'acabi el curs i es tanquin els menjadors escolars

La campanya vol cobrir les necessitats dels nens de famílies sense recursos que només reben una alimentació saludable quan van a escola(Creu Roja)

Els ajuts alimentaris es distribuiran entre les famílies dels menors que ja reben beques de menjador escolar per part de la Creu Roja, han explicat els responsables de la iniciativa.
Molts nens de famílies sense recursos només poden rebre una alimentació saludable quan mengen al col · legi i els responsables de la Creu Roja, que destinaran 200.000 euros a aquesta campanya, temen que, en acabar els menjadors escolars amb la finalització del curs, els menors deixin de poder fer almenys un àpat al dia que sigui saludable.
Más información
- Informe descoratjador de la Creu Roja sobre pobresa infantil
- Només un 6,4 % dels escolars catalans tenen accés a una beca menjador
- Una de cada quatre famílies en situació vulnerable no pot pagar el menjador escolar
- Creu Roja donarà xecs d'aliments a nens en situació d'extrema pobresa
- 269.000 persones ateses per Creu Roja al 2012 en projectes contra la pobresa
Els productes frescos, carn, peix, fruita i verdures, es distribuiran a les famílies amb més necessitat a través de comerços locals que col · laboraran en la campanya en més de 120 municipis de tot Catalunya.
"L'objectiu de la campanya d'emergència consisteix a cobrir les necessitats alimentàries de la infància fora del període escolar a base de facilitar l'accés a productes frescos i saludables, com fruita, verdures, llegums, carn i peix", ha resumit un portaveu de l'organització humanitària.
La campanya vol garantir que del 22 de juny, quan finalitzen les escoles, fins al 11 de setembre, la continuïtat de l'ajuda alimentària de més d'un miler de nens catalans que ja reben ajuda per als menjadors escolars i dels seus germans menors de 3 anys.
Una vintena d'empreses ja s'han compromès amb la Creu Roja per col · laborar en aquesta nova campanya d'alimentació per als nens de famílies pobres.
La llista de productes alimentaris que es distribuiran als nens durant l'estiu es basa en els criteris de la cistella d'alimentació bàsica familiar confeccionada amb el suport de l'Agència Catalana de Salut.
A més, la Creu Roja també ha elaborat un receptari, amb consells i indicacions per a les famílies sobre com fer una compra d'aliments equilibrada i els plats que poden elaborar per mantenir una dieta saludable.
La Creu Roja de Catalunya, que l'any passat va atendre més de 86.000 nens en risc d'exclusió social en els seus programes de lluita contra la pobresa, ha recordat que 7 de cada 10 famílies ateses per l'organització no poden donar de menjar als seus fills almenys dues vegades a la setmana carn o peix.




