Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Primer nadó que neix d'una mare a qui li havien extirpat els ovaris

L'Hospital de Sant Joan de Déu ha presentat avui el primer cas amb èxit a Espanya

(JORDI GUARDIOLA)

La dona ha tingut un embaràs normal després de la reimplantació, deu anys després, de teixit sa que s'havia preservat per congelació. Aquesta tècnica obre les portes tenir fills a pacients oncològiques que ara perdien la capacitat reproductiva.

Más información

És el cas, per exemple, de nenes a qui es diagnostica càncer abans d'haver començat a tenir la regla; o dones que s'han de sotmetre a quimioteràpia o radioteràpia en un moment en que encara no es plantegen tenir fills i que, com a conseqüència d'aquest tractament, poden perdre la fertilitat. La tècnica consisteix en una senzilla operació quirúrgica que permet extreure teixit ovàric i congelar-lo. Amb posterioritat, quan es vol intentar l'embaràs, es reimplanta amb factors de creixement que permeten que, durant un temps, la dona pugui ovular. És llavors quan, amb tècniques de reproducció assistida, es fecunden aquests òvuls in vitro i es reimplanten.

El doctor Justo Callejo, cap clínic del Servei de Ginecologia de Sant Joan de Déu, explica que es tracta d'una tècnica que es pot aplicar en aquelles pacients en les que tot fa pensar que patiran un fracàs ovàric. Es tractaria de nenes o dones joves que, pel motiu que sigui, se les diagnostica un procés maligne que requereix quimioteràpia i radioteràpia.

La Mercedes va donar a llum el passat mes de juliol el primer nen que neix a l'Estat d'una mare sense òvuls. Fins ara, l'únic precedent era un altre cas a Bèlgica.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir