Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Crítiques a la proposta d'Ensenyament de separar els alumnes amb pitjors notes

Experts i sindicats alerten que si no hi ha una dotació de professorat adequada, la separació d'alumnes que aplicarà el Departament d'Ensenyament a partir del curs vinent pot ser contraproduent

(PERE GENDRAU / ACN)

La Conselleria va anunciar dijous que a primer d'ESO, els nens que acabin primària amb pitjors notes en matemàtiques, català i castellà aniran a parar a un grup a part, tot i que només per aquestes matèries.

Más información

El pedagog Enric Roca, coordinador del programa EDU21 i co-autor d'un informe sobre l'escola inclusiva, considera aquest sistema menys dolent que els que separen de forma definitiva als alumnes, tot i que pensa que la solució ideal seria que el professor que ha de fer el reforç ajudi als alumnes amb dificultats dins la mateixa aula. La fundació Bofill comparteix aquesta idea: el sistema no és dolent a priori però s'ha d'aplicar bé. Ismael Palacín entén que de la mateixa manera que "les bones escoles" ofereixen optatives diferenciades segons els interessos dels alumnes, pot ser adequat fer grups diferents per reforçar algunes matèries "sempre que sigui durant un temps molt acotat i justificat".

Però si aquesta divisió s'allarga "si es perverteix, es cronifica i s'amplia, llavors anem a agrupació per nivells i això és criminal". Diferents estudis internacionals avalen la conveniència que els grups classe siguin heterogenis, amb alumnes molt diferents, perquè l'anomenat "efecte company" ajuda als escolars amb més dificultats.

Des del sindicats, CCOO diu que els centres ja intenten fer reforços als alumnes amb dificultats. El problema segons denuncia la responsable d'educació, Montse Ros és que no tenen prou recursos. "Cóm hem de fer reforç sense tenir resolt el tema de les substitucions"- es pregunta. Ros subratlla que la LOGSE i la LEC ja preveuen aquests reforços personalitzats als alumnes amb més dificultats. La diferència, amb l'anunci que ahir va fer la conselleria és segons CCOO, que ara el departament vol imposar a tots els centres com han de fer aquest reforç.

La consellera Irene Rigau ja va deixar clar ahir que la seva mesura no comportarà en cap cas, un increment de la plantilla actual de mestres.

Soledad Domínguez

Soledad Domínguez

Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir