Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

El CEO confirma les últimes enquestes: ERC supera a CiU en intenció de vot

ERC guanyaria eleccions superant per uno o dos diputats a CiU, segons el sondeig de Centre d'Estudis d'Opinió

Oriol Junqueras i Marta Rovira celebrant els resultats electorals(ACN)

Oriol Junqueras i Marta Rovira celebrant els resultats electorals

El Baròmetre d'Opinió Política del CEO també indica que el 55% de catalans votaria per la independència

Dels resultats electorals que avui ens deixa l'enquesta del CEO en destaquen essencialment 3 titular. El primer, que Convergència i Unió deixa de ser, per primera vegada el partit hegemònic de Catalunya, deixant pas a Esquerra Republicana, que guanyaria les eleccions. Segon: la caiguda lliure del socialisme encara no coneix límits; el partit de Pere Navarro perdria fins a 4 diputats més. I tercer, el referèndum: segons el sondeig del centre d'estudis d'opinió més d'un 55% de catalans votarien per la independència.

Más información

Esquerra Republicana guanyaria les eleccions al Parlament de Catalunya si se celebressin ara, si fem cas a les dades que ha presentat avui el Centre d'Estudis d'Opinió, i que no fan més que confirmar la tendència que ja apuntava l'anterior onada, on ja es reflectia una victòria republicana en intenció directa de vot. Aleshores no es va fer la translació directa d'aquest teòric triomf electoral a escons, entenent que podia ser un fenomen puntual. Ara però, veient que no només es confirma el suport majoritari a Esquerra, sinó que s'incrementa, això ja té reflex a l'enquesta.

Esquerra fa el sorpasso i superaria Convergència i Unió per una diferència d'entre un i quatre diputats: 38-39 per al partit d'Oriol Junqueras, 35-37 per a la formació d'Artur Mas.

L'altra dada rellevant és el descens imparable del PSC, que cauria fins als 16 diputats, quatre menys que els que té actualment, en el que va ser el pitjor resultat de la seva història. En intenció directa de vot, fins i tot quedarien cinc dècimes per sota d'Iniciativa. Pere Navarro és més conegut entre els votants d'altres partits que dins la seva pròpia formació, i l'opció del federalisme perd suports i baixa per soa dels que preferirien que continués sent una comunitat autònoma com ara.

En un referèndum per la independència, l'opció que majoritàriament agrada més sobre quin ha de ser el futur de Catalunya, un 55,6% dels enquestats hi votaria afirmativament, un 23,4 en contra, i es redueix el nombre d'abstencions; és a dir, que poc a poc, la gent va prenent posicions cap a un d'aquests dos extrems i els matisos -com l'opció federalista- es dilueixen.

Encara una conclusió més: l'esquema de vot a les generals reproduiria, per primer cop, una distribució de suports semblant a la de les eleccions catalanes. Sembla que hauria acabat aquella norma que ha prevalgut durant molts ays segons la qual, els catalans votàvem diferent al Parlament que al Congrés. Aquí guanyaria CiU amb 13-14 diputats, per sobre dels 10-11 d'ERC. El PSC cauria fins a tercera força amb 9-10 diputats, però a gairebé 8 punts d'Esquerra en intenció directa de vot.

  • <a name="despiece1"></a>Reaccions sense novetats

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Jordi Argelaguet, director del CEO, explica que l'enquesta confirma que Esquerra guanya en intenció de vot (20-06-2013)

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir