La Generalitat, decebuda amb el dèficit de l'1,58
El govern català es mostra "decebut" amb l'objectiu de dèficit de l'1'58% perquè es queda per sota del què l'executiu d'Artur Mas aspirava, que era de l'entorn del 2 %

El ministro de Hacienda, Cristóbal Montoro, saluda al consejero de Economía catalán, Andreu Mas-Colell, al inicio de la anterior reunión del Consejo de Política Fiscal y Financiera(EFE)

El conseller d'Economia, Andreu Mas Colell, remet a la pròxima reunió de l'executiu de dimarts que ve per saber si hi haurà o no pressupostos per enguany
Got mig ple o got mig buit. El conseller tot i reconèixer que s'ha millorat respecte el 0'7% d'objectiu del què es partia diu estar decebut.
En la seva opinió el pitjor és l'anunci pel 2014 de marcar un objectiu per igual a totes les comunitats de l'1% y una caiguda d'ingressos d'entre 500 i mil milions d'euros. Mas-Colell ha definit la reunió com "un triomf de la uniformitat sobre la racionalitat" o "de la meseta sobre el mediterrani".
Más información
- Mas-Colell diu que l'any vinent la Generalitat no podrà reduir més despesa
- El Govern apuja impostos per quadrar els comptes
- Catalunya adapta la prórroga de los presupuestos al déficit del 1,2%
- Mas, disposat a la "confrontació" pel dèficit
- Homs als barons del PP: "no pateixin, no demanem cap privilegi per Catalunya"
- El PSC reclama pressupostos al Govern
- Vila adverteix que amb l'1,58 de déficit reduiran la freqüència de pas del transport públic
- Junqueras, partidari de no fer pressupostos per enguany
- Fer o no fer pressupostos. Aquesta és la qüestió
- El Govern decideix avui
De voler tirar endavant els comptes el govern necessita del suport d'Esquerra. Doncs bé, els republicans, sense concretar ni avançar què faran, mostraven ahir la seva disconformitat amb l'objectiu fixat. A través de twitter el propi Oriol Junqueras instava a demanar perdó als "autonomistes" per voler uns comptes amb una retallada, quantifica, de 3.000 milions. En diferents missatges sobre la qüestió afegia que "aquells qui ens han exigit que féssim pressupostos, en comptes d'ajudar-nos, ja tenen el què volien" per acabar preguntant-se si "pensen demanar perdó a la societat catalana".




