Regar amb l'aigua justa amb l'ajut del mòbil
És el que han ideat cinc enginyers formats a la Universitat de Lleida a través d'una aplicació gratuïta que en només 15 dies ha aconseguit 350 descàrregues

(MARICEL BENABARRE)

Cinc enginyers de la UdL han ideat la primera aplicació mòbil del món que fa recomanacions diàries de reg personalitzades a cada cultiu. Té en compte la previsió del temps, les dimensions de les parcel.les i el tipus de conreu. Fa 15 dies que està disponible i ja ha registrat 350 descàrregues.
L'aplicació, gratuïta, es pot descarregar de la web akis.com i permet optimitzar el consum de l'aigua de regadiu. Josep Papió, un dels gestors, explica que el pagès té la seguretat que no gasta més ni menys del que necessita. "Un mes abans de collir el pagès té més o menys la referencia del que farà d'acord amb el què va fer l'any anterior. Però en cap moment té la seguretat que té suficient reg o si es passarà. Això (l'aplicació) li dóna la seguretat que està fent les coses correctament, de la millor manera que pot".
Fa només dues setmanes que aquesta aplicación està disponible a la web www.akis.com i disponible per IOS i Andorid i ja se l'han descarregat i l'han utilitzat 350 pagesos. Ara s'està treballant per ampliar el seu àmbit d'actuació més enllà de les zones frutícoles de Lleida i Osca.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Josep Papió, un dels fundadors de l'empresa Akis.com, creadora de l'aplicació per a reg




