6 milions d'euros en indemnitzacions per als cultius que han patit la pedregada
Les pedregades del juliol, bàsicament a Lleida, van afectar 16 mil hectàrees a tot Catalunya. El cereal i la fruita van rebre les conseqüències.

(Els efectes d'una de les pedregades a Lleida -foto:ACN-)

Les indemnitzacions als cultius assegurats afectats per les pedregades del juliol arriben als 6 milions d'euros. Agroseguro estima que les hectàrees que s'han vist danyades són més de 16 mil a tot Catalunya.
El coordinador d'unió de Pagesos a Lleida, Josep Maria Companys, espera que aquestes indemnitzacions arribin aviat, ja que en una època on no hi ha finançament, la liquiditat és insuficient. Per això, Companys diu que "en aquests moments estem suportant tota la despesa de campanya amb unes pedregades importants i que llencem molt producte, però la mà d'obra s'ha de pagar. Arribarà un moment que no tindrem liquiditat".
El cereal és el que s'ha vist més afectat, principalment el blat de moro, amb més de 13 mil hectàrees, i també la fruita, amb prop de 2.900 hectàrees danyades.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
El coordinador d'Unió Pagesos a Lleida, Josep Maria Companys, diu que cal accelerar les indemnitzacions




