Atrapats a més de 2.000 metres
Vint-i-nou persones es queden aquest dimarts al vespre atrapades al telefèric d'Estangento, a la Vall Fosca, després que una tempesta deixés sense corrent el mecanisme que el fa funcionar. Un cop arreglada l'avaria, el telefèric torna a funcionar amb normalitat i ja ha dut els primers turistes

(trenscat.cat)

Vint-i-nou persones van quedar-se ahir al vespre atrapades al telefèric d'Estangento, a la Vall Fosca, després que una avaria causada per una tempesta deixés el mecanisme sense energía per fer-lo funcionar. Segons els bombers, 13 dels passatgers van ser rescatats amb helicòpter i la resta van baixar amb el mateix telefèric, dues hores més tard, un cop arreglat. Ningú va prendre mal i el rescat es va poder fer sense problema.
Avui, el telefèric, que enllaça els llacs de Sallente, a 1.770 metres d'altitud, i Estangento, a 2.160 torna a funcionar des de les set del matí amt tuirstes. L'alcalde de La Torre de Capdella -de qui depèn la gestió del telefèric- Josep Maria Dalmau, assegura que l'avaria va ser causada per la tempesta que va inutilitzar el mecanisme en quedar-se sense corrent eléctrica. Una avaria que ha titllat de "normal" en instal.lacions situades a l'alta muntanya.
Más información
Dalmau també ha dit que el telefèric passa totes les revisions i controls pertinents i renova cada any el permís per utilizar-se per a transportar turistes fins a l'àrea periférica del parc d'Aigüestortes. De fet, segons ha afegit, "des de les set del matí que funciona el telefèric amb tota normalitat i amb turistes. A les vuit ha fet un altre viatge i a les nou el tercer".
Enguany la temporada del telefèric està assolint rècords d'assisstència i només al juliol ha registrat 6.000 viatgers, xifres superiors al juliol de 2012, segons l'alcalde.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Josep Maria Dalmau, alcalde de La Torre de Capdella




