Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

La Generalitat preveu tenir una llei pròpia de dependència en un termini de tres anys

És la resposta que ha donat la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, en una pregunta parlamentària en la que s'insinua que es demanarà un nivell més elevat de copagament a les famílies

La consellera de Benestar Social, Neus Munté, als estudis de Ràdio Barcelona(EDUARD NAVARRO)

La consellera de Benestar Social, Neus Munté, als estudis de Ràdio Barcelona

Munté afirma que els principis que inspiren la nova llei són "la corresponsabilitat" entre el Govern, els depenents i les seves famílies.

Un dels temes que més preocupen al departament que encapçala Neus Munté és el del finançament de la llei. De fet, des de la posada en marxa de la Llei de la Dependència espanyola al 2006, el repartiment de les càrregues ha estat sempre al centre del debat. Si bé la llei preveia un finançament al 50% entre Estat i autonomies, a la pràctica la Generalitat ha hagut d'assumir una proporció molt més elevada, que ara mateix significa el 80%.

Actualment, un comité d'experts treballa en un document de bases que ja ha celebrat quatre reunions plenàries i 16 d'específiques. Amb el document de bases a la mà, s'obrirà un procés de debat amb representants de persones depenents i amb els grups parlamentaris per, posteriorment, redactar el projecte de llei que hauria de culminar, abans de l'acabament de la legislatura, en una nova llei d'autonomia personal.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir