Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

En només 3 mesos l'ajuntament de Lleida ha hagut d'enderrocar 5 edificis

S'intensifica la campanya d'inspeccions d'habitatges al centre històric arran de l'ensorrament al juny d'un edifici al carrer Cavallers. Tot plegat un cost per la Paeria de 150 mil euros en 5 enderrocs aquest estiu

"L'amo de la casa el que vol són els diners del lloguer, sense fer assegurança ni res. Lloga el pis a una persona, després es posen 20 persones i ningú sap qui és l'amo i qui l'ha llogat". És en Mohamed Dàumed, carnisser i propietari de dos edificis del carrer tallada del centre històric, al costat d'on, fa poc més d'un any es van haver d'enderrocar diversos edificis per un ensorrament. Els veïns apunten que moltes vegades aquests casos passen per sobreocupació i l'ajuntament diu que ho sap.

De fet, aquest estiu s'hauran fet 5 enderrrocs, que, fins que el propietari no pagui a l'ajuntament el seu cost, suposaran per les arques públiques una despesa de 150 mil euros. A això, diu la regidora d'urbanisme, Marta Camps, cal afegir-hi els 12 edificis desallotjats del centre històric aquest estiu, molts d'ells per sobreocupació, un fet que, tot i ser una realitat, apunta Camps, és difícil de poder demostrar sen sela complictat de la justícia. La regidora es lamenta que "hem demanat a vegades auxili judicial, i no hem tingut suport de la justícia, i ens ho han tombat. No es pot entrar en una casa sense suport judicial, ja que s'ha de poder demostrar que està sobreocupat".

Després dels enderrocs de cavallers 50-52, i del carrer del Parc i Travessera del Carme, el proper torn és el número 2 del carrer Marañosa, que pot afectar a una altre edifici del costat.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Mohamed Dàumed, propietari del carrer Tallada que critica el poc control en la sobreocupació

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir