Baixen les adopcions a Catalunya
La Generalitat ho atribueix a l'enduriment de les condicions per part dels països emissors i, en menor proporció, als costos econòmics en un context de crisi
Les adopcions van a la baixa a Catalunya. Mentre que al 2012 es van adoptar 673 infants al país, fins al juliol d'enguany només se n'han adoptat 202, un 30% del total d'un any abans.
Más información
Les adopcions internacionals són cares, però la conselleria de Benestar Social no creu que aquest sigui el factor més important que expliqui el pronunciat descens d'adopcions a Catalunya, que si continua amb la progressió actual, tancarà el 2013 amb unes 400 adopcions, prop d'un terç menys que l'any passat. Més aviat consideren que té a veure amb les resistències creixents en els països emissors que, en molts casos han millorat prou les seves economies com per voler prioritzar que els seus nens no hagin de sortir del país, com reconeixia Neus Munté, consellera de Benestar i Família.
Munté ho ha explicat durant la presentació conjunta amb la consellera d'educació, Irene Rigau, d'una guia sobre l'acolliment i l'adopció adreçada als professionals del món educatiu.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
180 famílies lleidatanes en llista d'espera per adoptar un nen




