Més d'un any i mig d'espera per anar a judici per acomiadament improcedent
És el temps que estan trigant els jutjats socials de Lleida en senyalar vistes per aquest tipus d'assumptes laborals, que s'han disparat amb la crisi. La congestió arriba al punt que entre els dos jutjats acumulen prop de 1.900 casos pendents de resolució, segons les últimes dades del Consell General del Poder Judicial.
Funcionaris, advocats i jutges diuen que són terminis inadmissibles i coincideixen en reclamar solucions per descongestionar el volum de feina que acumulen.
Tots els casos laborals, com ara acomiadaments improcedents o reclamacions d'indemnitzacions, que han entrat als jutjats socials de Lleida des de mitjans de 2012, estan pendents de judici, i per tant, de resolució. Això fa que s'estiguin senyalant vistes amb més d'un any i mig de termini, com a mínim per l'abril de 2015. És el temps que com a mínim han d'esperar els treballadors o les empreses afectades per tenir una resposta judicial.
Són uns retards, segons el president de l'Audiència de Lleida, Francesc Segura, injustificables i més amb el moment de crisi econòmica actual. Explica que "a començaments de l'any 2012, hi havia un endarreriment de dotze mesos. A finals de 2012, va ser de quinze mesos i ara és d'entre dinou i vint s d'endarreriment. Òbviament això no una resposta ni correcta ni tan sols acceptable". Un reforç de personal és, segons Segura, l'única solució per donar sortida a tot el volum de casos que estan entrant en aquests jutjats, com a conseqüència de la crisi. El president de l'Audiència de Lleida recorda que és una petició que ja que ja ha estat rebutjada pel Ministeri de Justícia i el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Espera que, almenys, aquest reforç tingui una resposta positiva de cara l'any 2014.
Funcionaris i advocats també se sumen a aquesta petició. El degà del col·legi d'advocats de Lleida, Simeó Miquel, apunta que aquests termini són inadmissibles i vergonyosos i apunta a d'altres mesures alternatives, com la conciliació, per evitar arribar a judici i col·lapsar encara més els tribunals. Explica que "són solucions a nivell casolà. Continuaran reclamant un tercer jutjat, però, es tracta d'afavorir i fer més conciliacions i convocar les parts amb caràcter previ per disminuir el temps de resolució de conflicte ".
La UGT és més contundent i directament reclama el tercer jutjat social de Lleida. La responsable del sindicat, Sónia Gatius, afirma que "un acomiadament pot estar senyalat pel 2015, una persona que espera una quantitat ha d'esperar un any i mig". I passa el mateix amb les peticions d'incapacitat, i conclou: "la gent no pot esperar aquest temps". Segons les últimes dades del CGPJ, aquests dos jutjats acumulen prop de 1.900 assumptes pendents de resolució. Només en el primer trimestre de l'any, han ingressat un 10 per cent més de casos que el mateix període de l'any passat.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
El president de l'Audiència de Lleida diu que són retards inacceptables
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
El degà del Col·legi d'Advocats de Lleida aposta per mesures alternatives
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Sònia Gatus de la UGT: "la gent no es pot esperar un any i mig per tenir una resolució"




