L'alcaldessa de Montcada i Reixac cessa la directora d'urbanisme
L'alcaldessa Maria Elena Perez està imputada en la presumpta trama de corrupció Mercuri per haver cedit a les suposades pressions del diputat socialista Daniel Fernandez i l'exalcalde de Sabadell, Manel Bustos, per contractar aquesta dona
L'alcaldessa de Montcada i Reixac cessa la tècnica d'urbanisme a qui hauria contractat després de les suposades pressions del diputat socialista Daniel Fernandez i l'exalcalde de Sabadell, Manel Bustos. L'alcaldessa, que està imputada en la presumpta trama de corrupció Mercuri assegura que aparta la dona del seu càrrec per demostrar que no té cap vincle amb ella i insisteix que se la va contractar correctament.
En un comunicat, l'Ajuntament justifica el cessament per dos motius: d'una banda, assegura que la tècnica, Carmina Llumà, feia mig any que pràcticament no exercia la direcció de Política Territorial, entre d'altres motius, perquè estava de baixa.
D'altra banda, l'alcaldessa Maria Elena Perez, considera que apartant Llumà reforça el que ha defensat des que va ser imputada en la presumpta trama de corrupció, que Llumà no és una funcionaria, sinó un càrrec de lliure designació a qui es pot contractar sense concurs públic.
Els investigadors insisteixen però que l'Ajuntament va fer un procès de selecció per cobrir el lloc, que Llumà no el va superar i que després de les pressions del diputat socialista Daniel Fernandez i de l'exalcalde de Sabadell, Manel Bustos, l'alcaldessa de Montcada va acabar canviant els requisists perquè la dona fos l'escollida.
El Tribunal Superior de Justícia ha de decidir en els propers dies si envia el cas a judici, tal i com li va demanar el fiscal, que considera que hi ha prous proves de les presumptes irregularitats.




