La inversió de l'Estat a Girona caurà a mínims el 2014
La inversió de l'Estat a Girona el 2014 caurà un 62% segons els Pressupostos Generals. Desapareguda la inversió en l'alta velocitat, el que queda són engrunes.


L'N-II s'emporta 19 dels 42 milions d'euros d'inversió previstos per al 2014 o 56, segons el PP. Són diners que es reparteixen en 13 actuacions concretes de petita entitat que amb prou feines sumen 50 kms.
Al sud de Girona, el tram Sils-Caldes s'emporta 9'7 milions, el Sils-Maçanet poc més de 2 i al nord, les partides no passen del milió d'euros perquè són diners per fer estudis sobre com duplicar la calçada entre Medinyà i Orriols, entre Orriols i Bàscara, entre Garrigàs i Pont de Molins i entre Pont de Molins i Agullana i les variants de Bàscara i Pont de Molins. També hi ha diners per reordenar alguns accessos i hi ha una partida global de 7'7 milions d'euros per conservació de carreteres, en general.
La inversió a la A-26 entre Figueres i Besalú és de 20.000 euros, a la N-260 entre Llançà i Figueres aquest any n'hi toquen 5.000. La variant de Ribes a la N-152 també té 5.000 euros de pressupost i el tram entre Ribes i La Molina en té 5.000 més. També hi ha un estudi informatiu de l'eix pirinenc entre Olot i Ripoll que té adjudicats 105.000 euros de pressupost.
Adif ha pressupostat 11'8 milions aquest 2014 per millora de la xarxa ferroviària i a l'aeroport de Girona li toquen 1'8 milions d'euros. L'excepcionalitat de les taxes -que fa que Ryanair es quedi- s'haurà de tornar a garantir mitjançant una esmena.
També s'ha pressupostat poc més de mig milió d'euros per millorar el rec a la zona de la presa de Colomers, 100.000 per arranjar el Castell de Sant Ferran i 2'2 milions d'euros per la biblioteca provincial de Girona.




