Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Absolt el Mosso que va colpejar el diputat de la CUP David Fernández

El jutge considera proporcionats els 11 cops de porra que aquest agent va donar a l'ara diputat de la CUP, l'únic episodi del polèmic desallotjament dels indignats de Plaça Catalunya que ha arribat a judici

El jutge considera que els cops a Fernández eren proporcionats perquè els concentrats no atenien les ordres de desallotjar la plaça Catalunya. També diu quer no ha quedat provat que les lesions patides pel diputat fossin per cops de porra i considera que l'agent va utilitzar bé la defensa

Más información

En el judici de fa deu dies, el sotsinspector dels Mossos d'Esquadra Jordi Arasa, sotscap de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) de Barcelona, va admetre que va colpejar David Fernández durant el desallotjament del moviment del 15-M de la plaça Catalunya el 27 de maig del 2011 i va justificar els cops perquè va rebre la instrucció d'usar la força per obrir un pas per la sortida dels camions de la neteja i els manifestants no van fer cas de les seves ordres.

El jutge Josep Maria Miquel Porras ha cregut la seva versió. En la sentència argumenta que l'actuació d'aquest sotsinspector va ser proporcionada i dóna tres motius: en primer lloc entén que els Mossos van haver "d'utilitzar la força", perquè tot i que els concentrats tenien una "actitut pacífica", no feien cas de l'ordre de desallotjar la plaça.

En segon lloc i a la vista del vídeo de l'agressió, creu que l'agent acusat va fer "un bon ús" de la defensa, en horitzontal i sense impactar en zones vitals.

I en tercer lloc, la sentència diu que "no ha quedat provat" que les lesions de Fernandez "fossin pel cops de porra".

L'acusació particular demanava una multa total de 300 euros per una falta de lesions i una altra de vexacions injustes, i una indemnització total de 1.010 euros, que Fernandez donaria a una entitat social.

En un comunicat, els advocats del col·lectiu del 15-M consideren que la sentència demostra "la impunitat" que asseguren que continua envoltant totes les actuacions dels Mossos d'Esquadra.

Aquest era l'únic episodi del desallotjament de Plaça Catalunya el 27 de maig de 2011 que ha arribat a judici. La querella col·lectiva dels indignats per aquells fets, que s'ha arribat a arxivar dues vegades, torna a estar a la taula del mateix jutge. Els advocats del col·lectiu ja van avisar que estaven disposats a esgotar totes les vies perquè el cas continui investigant-se, arribant al Tribunal d'Estrasburg.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir