Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

L'olivera ecològica, un cultiu a l'alça

L'últim any ha augmentat un 30% la superfície dedicada a l'olivera ecològica a Catalunya en passar de 4.600 hectàrees el 2012 a gairebé 6.000 aquest 2013. Tres quartes parts es concentren al Segrià i Les Garrigues.

En plena campanya de recollida de les olives, les coopertives aprofiten per presentar el seu oli nou, la primera premsada, que dóna compte de la qualitat que s'esdevindrà de l'oli d'enguany. Segons els experts, serà un oli de molta qualitat i d'un sabor més suau del d'altres anyades.

Una de les modalitats que tenen cada cop més èxit al mercat i entre els consumidors és l'oli ecològic i, per això, els productors hi aposten.

Però per vendre'l amb aquesta etiqueta cal un control exhaustiu del conreu, que no admet productes químics per combatre, per exemple, plagues. A més, les olives s'han de molturar de forma separada de la resta. Segons el president de la Denominació d'Origen Protegida Garrigues, Joan Segura, "la separació ha de ser total. S'han de netejar totalment els aparells abans i després de la molturació amb olives ecològiques i l'oli s'ha de dipositar en uns bidos exclusius".

A Lleida ja són 4.000 hectàrees de les 6.000 de tot Catalunya dedicades al conreu d'olivera ecològica que, amb xifres de 2011, compta amb una facturació superior als 5 milions d'euros. Les ajudes que dóna Europa per al conreu d'olivera ecològica són un estímul per ampliar la producció, segons Joan Segura, tot i que encara suposa només un 5% del total de la superfície dedicada al conreu d'oliveres a Catalunya, que és de 118.000 hectàrees, segons el departament d'Agricultura.

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

Joan Segura, president DO Garrigues

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir