Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Homs diu que el PP vol "liquidar Catalunya"

El conseller de la Presidència, Francesc Homs , surt en defensa del que el PP qualifica com "el simposi del donar i de la vergonya i acusa els populars de voler" liquidar Catalunya com a nació "

El conseller de la Presidencia y portavoz de la Generalitat, Francesc Homs(Parlament de Catalunya)

El conseller de la Presidencia y portavoz de la Generalitat, Francesc Homs

El conseller ha comparegut avui a la Comissió d'Afers Institucionals ( CAI ) per informar dels actes de celebració del Tricentenari de l'11 de setembre de 1714, molt criticats per PPC i Ciutadans , que han denunciat igualment durant la sessió el simposi "Catalunya contra Espanya" , que comença demà .

El PPC ha qualificat l'acte , que repassa les relacions entre Catalunya i Espanya des de 1714 fins a l'actualitat , com "el simposi de l'odi i de la vergonya ", mentre que Ciutadans ha advertit que s'intenta "falsificar" la història .

Homs , que defensa el caràcter acadèmic del simposi , ha replicat que el PPC no li interessa el debat històric , sinó que persegueix complir el seu "projecte polític de liquidació de Catalunya com a nació" .

Más información

El portaveu de la Generalitat ha lamentat que tant PP com Ciutadans estiguin "obcecats en manipular les coses" , i ha criticat la seva actitud davant el simposi que arrenca aquest dijous a Barcelona .

PP i Ciutadans , que han portat el simposi al fiscal especial contra l'odi i la discriminació per "incitació a l' odi" , havien criticat en les seves intervencions que la Generalitat hagi posat la commemoració dels fets de 1714 al servei , al seu parer , de la causa independentista .

Acompanyat del comissari del Tricentenari , Miquel Calçada , Homs ha desgranat al Parlament els detalls dels actes que se celebraran al llarg de l' any per recordar els 300 anys de la caiguda de Barcelona davant les tropes borbòniques , uns fastos que tindran un cost de 3 milions d'euros i que pretenen , ha dit , ser "cohesionadors " i mostrar la " pluralitat" de Catalunya : "És un projecte col · lectiu , sense vencedors ni vençuts

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

El director del Centre d'Història Contemporània de Catalunya, Jaume Sobrequés, desqualifica als que critiquen el simposi

00:00:0000:06

El código iframe se ha copiado en el portapapeles

El diputat del PP, Enric Millo, parla del simposi "Espanya contra Catalunya"

00:00:0000:06
 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir