Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

4 candidats a gestionar la T-Mobilitat

El nou sistema de pagament de transport farà més difícil el frau i permetrà fer descomptes en funció dels viatges que es facin

Una màquina cancel.ladora de bitllets que funciona amb el sistema "contact less" de pagament sense contacte(EDUARD NAVARRO)

Una màquina cancel.ladora de bitllets que funciona amb el sistema "contact less" de pagament sense contacte

4 grups empresarials aspiren a implantar i gestionar la T-Mobilitat, el nou sistema de pagament del transport que posarà en marxa l'Autoritat del Transport Metropolità. En aquests consorcis hi ha empreses com Caixa Bank, el Corte Inglés, IBM o Ricoh

L'Autoritat del Transport Metropolità ha iniciat un procés de diàleg competitiu amb 4 agrupacions empresarials. Vol dir que ha començat a parlar amb aquests 4 consorcis per acabar de definir els detalls tecnològics i funcionals que ha de tenir el nou sistema de pagament.

Más información

Una de les agrupacions que hi participa està formada per Caixa Bank, Fujitsu, Indra i Marfina. Una segona pel El Corte Inglés, ETRA, una filial de Xerox i 10 operadors de transport de viatgers. La tercera inclou IBM i Telvent i la quarta Ricoh, Prodata i Mastercard.

Una d'aquestes 4 agrupacions acabarà implantant la nova tecnologia que es basarà en targetes amb xip i no amb banda magnètica com fins ara. El nou sistema farà més difícil el frau, no el de les persones que es colen, però sí les falsificacions i la utilització de targetes d'un nombre de zones inferior al que toca. A més també permetrà fer descomptes en funció dels viatges que faci cada usuari.

El pressupost inicial de licitació d'aquest projecte és de més de 72 milions d'euros i l'Autoritat del Transport Metropolità ha buscat un soci privat que pugui assumir la inversió.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir