Els pàrquings baixen els preus del lloguer, però no tothom ho pot pagar
A la ciutat de Lleida, els pàrquings de les principals zones de la ciutat han abaixat un 30 per cent els preus. Molts conductors, però, no poden fer-hi front i el deixen al carrer. Qui ho aprofita? qui té més d'un cotxe
En 5 anys ha baixat un 30 per cent el preu de les places de pàrquing en lloguer a les zones amb més demanda de la ciutat de Lleida. Els pàrquings, però, no queden buits perquè qui té un segon cotxe i ho pot pagar aprofita per quedar-se la plaça. Mentre, qui no pot seguir pagant, l'aparca al carrer.
Barris com Zona alta, Universitats o qualsevol altre indret del centre de la ciutat tenen places per uns 70 euros, quan abans es trobaven per 100. El president del col?legi d'APIS, Eduard Segarra, explica que això ho aprofiten sobretot aquells que tenen més d'un cotxe. "Avui en dia hi ha moltes famílies que tenen dos o tres cotxes- assenyala Segarra- i això fa que en la mateixa escala, hi hagi un propietari que busqui una altra plaça al mateix edifici, i un cop es quedi buida una plaça, se'l quedi".
Veïns que aparquen al carrer
Per aquesta raó, un barri com el d'Universitat, a Lleida, on tots els carrers són de zona blava, reclama aparcament lliure de pagament per a residents. El vocal de l'associació veïnal, Xavier Teixidor, explica que aquest ciutadà que ara no pot pagar-se pàrquing ha de deixar el seu vehicle lluny de casa i per això diu que "per consegüent aquesta persona té que optar per deixar el seu cotxe lluny del barri i esperar que el dia següent el trobi igual". L'associació reclama un pàrquing disuassori, o bé una acreditació de residents com en d'altres zones de la ciutat.
Hi ha zones més econòmiques
És que, qui no pot pagar deixa el vehicle al carrer. La majoria a zones on no hi ha zona blava, barris d'expansió, moltes vegades a 15-20 minuts de la seva residència. És en aquestes zones, ubicades a Pardinyes, Balàfia o la Bordeta on el lloguer és més barat. I és que la majoria de cases ja tenen pàrquing inclós i per tant no hi ha tanta demanda. Aquí els preus s'han mantingut sobre els 50 euros.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
El president del col·legi d'APIS de Lleida, Eduard Segarra




