Més peix, menys guany
Els pescadors catalans capturen més peix, però hi guanyen menys. El 2013 han pescat un 9% més, però només han ingressat un 0'8% d'euros més. La Federació Catalana de Confraries ho atribueix a la davallada del preu del peix a la llotja.

(Llotja de Palamós - Museu de la Pesca)

A les llotges catalanes durant el 2013 s'han subhastat 32 tones de peix -un 9% més que l'any anterior- que s'han venut a un preu total de 110 milions d'euros.
Tot i aquest augment, els pescadors no han ingressat ni un 1% més d'euros que l'any anterior. El motiu, segons el president de la Federació Catalana de Confraries, Eusebi Esgleas, és que el peix se subhasta a un preu molt baix a llotja.
Confien que la presència de més i nous compradors a les subhastes, sobretot cadenes de supermercats, faci repuntar el preu.
Les llotges que més peix han venut són les de Roses i Badalona, i les que més han perdut, la de Barcelona, Torradembarra i les Cases d'Alcanar.
A la Costa Brava, els pescadors han capturat gairebé 10 tones de peix i han ingressat uns 40 milions d'euros.




