Empresaris estrangers contra la independència
60 empresaris estrangers residents a Catalunya han signat el que anomenen Declaració de Barcelona, un text on es mostren preocupats per la possible separació de Catalunya d'Espanya

Representants dels 60 empresaris estrangers que han signat la "Declaració de Barcelona" contra la independència(SERGI LÓPEZ)

Els empresaris signen a títol personal, sense citar el nom de les seves companyies per evitar represàlies
Els empresaris diuen a la declaració que la sortida de Catalunya d'Espanya comportaria també la seva sortida de la Unió Europea i les negociacions d'adhesió trigarien anys en donar fruits. Veuen dubtós que l'Euro continués sent la moneda del nou Estat, diuen que no hi hauria finançament per part del Banc Central Europeu i alerten que acabaria la lliure circulació de treballadors, mercaderies, serveis i capital.
Más información
Un seguit d'efectes que, segons la seva opinió, comportaria nefastes conseqüències per a l'economia de Catalunya i una situació per desenvolupar negocis que no volen els signants de la declaració. Ho explicava Albert Peters, que ha estat president del Cercle de directius de parla alemanya durant 5 anys: "quan jo vaig invertir a Catalunya, amb tota la meva ànima, pensava en seguretat per seguir treballant amb tranquil·litat. I ara penso si he d'invertir més amb una situació en la qual no sé si Catalunya serà un estat propi en 10 anys, o seguirà sent una regió forta d'Espanya?"
Albert Peters, que va acompanyar la candidata del PP, Alícia Sánchez Camacho, en un acte de l'última campanya electoral, ha dit que no volen entrar en valoracions polítiques però reclama als polítics que, al marge de parlar de votar, parlin també dels riscos que té la independència.
Creuen que alguna cosa s'hauria de fer amb l'encaix de Catalunya a Espanya i presenten el model alemany com el que podria funcionar aquí. Aquests empresaris ja han expressat les seves opinions als Governs de Catalunya i d'Espanya.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
"La majoria de catalans no volem marxar"




