Manifestació de fi de curs en defensa de l'escola catalana
Som escola vol aplegar milers de persones al centre de Barcelona en una cercavila festiva el 14 de juny que reivindiqui la continuïtat de la immersió lingüística a Catalunya

Els promotors de Som Escola amb alguns dels capgrossos que es veuran al cercavila reivindicatiu(ACN)

Som Escola crida a les escoles de tot el país a preparar la gran cercavila que el 14 de juny recorrerà el centre de Barcelona. Els impulsors de la protesta -les 38 entitats cíviques i educatives que integren Som Escola- volen que els carrers de la ciutat s'omplin de capgrossos "com a primera mesura d'insubmissió a una llei d'educació que relega els ensenyaments artístics". Per aconseguir-ho, la plataforma fa una crida a escoles i entitats de lleure perquè incloguin en els seus programes d'activitats un projecte per que cada els nens aprenguin a fer el seu propi capgròs i el puguin lluir el dia de la manifestació, que es vol sigui "multitudinària". A més dels capgrossos es convidarà a participar a grups de cultura popular com ara bandes de música o companyies d'animació i de teatre al carrer.
Más información
Som escola considera necessària aquesta gran mobilització per continuar defensant el model educatiu català i la immersió lingüística que, "si ha beneficiat especialment algú", ha dit el secretari general d'UGT-Catalunya Josep Maria Àlvarez, ha estat "als fills de les classes treballadores" i als que no tenien el català com a llengua materna. També el secretari general de CCOO Juan Carlos Gallego ha insistit que "conèixer el català és un dret que garanteix la igualtat d'oportunitats".
Els sindicats han subratllat també que la mobilització seria necessària encara que la nova llei educativa no qüestionés el model d'immersió perquè es tracta d'una llei "franquista i casposa" que vol impedir que els alumnes "siguin ciutadans amb plenes competències".

Soledad Domínguez
Redactora de informativos en Ràdio Barcelona, especializada en Educación. Siempre que me dejan, me cuelo...




