4.000 persones en l'última manifestació de la campanya de desobediència
La marxa ha acabat amb 5 detinguts, una desena de ferits i alguns desperfectes al centre de Barcelona

Dos contenidors cremen al carrer Francesc Cambó de Barcelona(ANNA PUNSÍ)

Unes 4.000 persones es van manifestar ahir contra la reforma de la llei de l'avortament i la llei de seguretat ciutadana i a favor dels processats pel setge al Parlament en el marc de la campanya de desobediència que han començat aquesta setmana.
70 entitats donaven suport a la protesta, que va sortir de plaça Catalunya amb la voluntat de fer-se veure i sentir.
"Entenem que l'espai públic, tal i com diu el Tribunal Constitucional, és un espai de participació política i que tenim dret a fer-lo servir", assegura la portaveu de la campanya desobediència 2014, Aida Guillén.
La manifestació va comptar amb un fort dispositiu policial: un miler de policies, que tocaven a 4 manifestants per agent.
Els Mossos van decidir dispersar quan alguns d'aquests manifestants van començar a rebentar caixers i a llançar-los ampolles de vidre.
La càrrega més contundent va ser al carrer Sant Pere més Baix on van dispersar a cop de porra un petit grup mentre els cridaven que caminessin.
El balanç provisional són 5 detinguts, 2 d'ells arrestats pels Mossos i 3, per la Guàrdia Urbana. El Sistema d'Emergències Mèdiques va atendre 9 policies i 3 manifestants, ferits per contusions.




