Selecciona tu emisora

Ir a la emisora
PerfilDesconecta
Buscar noticias o podcast

Es busquen cinc milions per una vacuna contra la tuberculosi

Un equip de l'Hospital Trias i Pujol de Badalona busca cinc milions d'euros per culminar els assaigs clínics per poder comercialitzar la vacuna contra la tuberculosi que han desenvolupat

Pere Joan Cardona, un dels investigadors pares de la vacuna contra la tuberculosi(ACN)

Pere Joan Cardona, un dels investigadors pares de la vacuna contra la tuberculosi

El doctor Pere Joan Cardona lamenta que la falta de cultura de mecenatge a casa nostra pugui propiciar que altres equips d'investigadors els passin al davant aprofitant-se del seu treball

El treball per desenvolupar una vacuna terapèutica contra la tuberculosi s'ha fet en els últims anys amb finançament públic. Arribats a la fase 3 -i última-, la d'assaig clínic en humans, la investigació es transfereix a l'àmbit privat. És aquí quan apareix la necessitat de finançament, que es quantifica en cinc milions d'euros.

Más información

Pere Joan Cardona, que juntament amb Isabel Amat és autor de la vacuna, considera que seria una llàstima que, finalment, algú altre culminés el desenvolupament del producte servint-se dels seus avenços. Ho deia en una entrevista a l'Hora L: "Nosaltres vam fer una hipòtesi, s'està validant, és un nou paradigma i la gent ens està copiant. És una llàstima. Estaria bé que se seguís impulsant des d'aquí i no en treguin profit d'altres"

La tuberculosi és una malaltia respiratòria que té una evolució lenta i que arrossega estigma social, ja que molts cops té el seu origen en les condicions deficients de salubritat fruit de la pobresa.

 

Directo

  • Cadena SER

  •  
Últimos programas

Estas escuchando

Hora 14
Crónica 24/7

1x24: Ser o no Ser

23/08/2024 - 01:38:13

Ir al podcast

Noticias en 3′

  •  
Noticias en 3′
Últimos programas

Otros episodios

Cualquier tiempo pasado fue anterior

Tu audio se ha acabado.
Te redirigiremos al directo.

5 "

Compartir