El Suprem condemna un home a 15 anys de presó per violar la seva fillastra
El Tribunal multiplica per 4 la pena que li havia imposat inicialment l'Audiència de Barcelona. El Suprem qualifica "d'escassa" la condemna anterior i la rectifica
El Tribunal Suprem ha condemnat a 15 anys i 3 mesos de presó un home que va abusar sexualment de la filla de la seva parella, menor d'edat, durant diversos anys. Una condemna 4 cops més alta que la que li havia imposat l'Audiència Barcelona, que el Suprem considera escassa.
El Suprem accepta el recurs de la mare de la nena i del fiscal i multiplica per quatre els anys de la condemna perquè entén que els fets mereixen major retret penal.La condemna original de quatre anys arriba a 15 anys i tres mesos de presó.
La sentència relata que l'home va abusar durant almenys 4 anys de la filla de la seva parella amb qui convivia en un pis de l'Hospitalet de Llobregat, tenint una relació, diuen els jutges, pròpia d'un pare i una filla. Valent-se de la seva superioritat abusava d'ella cada setmana i la intimidava i agredia per mantenir-hi relacions sexuals. Durant aquests abusos també va usar-la per enregistrar material pornogràfic.
L'Audiència no va tenir en compte que durant aquestes violacions l'invidu va penetrar la nena. No ho va considerar perquè ho va fer quan la menor tenia 13 anys, edat que permet el consentiment per les relacions sexuals. El Suprem sí que té en compte que els abusos van ser extrems.
El Tribunal Suprem li augmenta la condemna perquè entén que era tutor de la menor, i també perquè va intervenir activament en la gravació del material pornogràfic. Li manté la condemna a pagar una indemnització de vint mil euros per danys morals, i la prohibició d'acostar-se menys d'un quilòmetre de la jove durant els propers cinc anys.




