9 motoristes han mort en accident a Catalunya des del gener
Les dues últimes víctimes han perdut la vida aquest cap de setmana en dos accidents a Balaguer i a Espolla després de xocar contra un cotxe. Els conductors tenien 26 i 46 anys

La moto en què viatjava la víctima mortal d'un accident a Bordils aquest 2014(XAVIER PI/ACN)

9 motoristes han mort a les carreteres catalanes en el que portem d'any, 4 més que en el mateix període del 2013.
Un de cada quatre accidents mortals a les carreteres catalanes continuen tenint com a protagonistes els motoristes. En el que portem d'any es manté aquesta tendència negativa ja que 9 de les 34 víctimes que hi ha hagut des del gener i fins avui anaven en un vehicle de dues rodes.
Más información
Crida l'atenció una altra dada de la sempre freda estadística: 5 dels 9 accidents amb motoristes implicats han estat sortides de via. És a dir, que aparentment s'ho han fet sols. El Servei Català de Trànsit ho atribueix en part a les condicions dels vehicles ja que, segons les seves dades, el 60 per cent de les motos tenen més de 14 anys i això podria influir. Interior va posar en marxa l'any passat un grup de treball de motos, precisament per estudiar cada cas i intentar buscar solucions.
La campanya institucional de Trànsit per reduir sinistralitat, a més, anirà dirigida, enguany, als motoristes. La meitat dels sinistres, a més, han passat en carreteres secundàries. I els accidents s'han repartit a tot Catalunya: 2 a la demarcació de Tarragona, 3 a Girona, 3 a Barcelona i el penúltim dissabte a Lleida.
Des del mes de gener han mort 34 persones en accidents de trànsit a les carreteres catalanes, dues més que en el mateix període de l'any passat. Durant aquest mes d'abril s'han tornat a disparar amb 10 víctimes igual que el mes de febrer.




