Elaborar més galetes per autofinançar-se
L'Associació Alba de Tàrrega ha estrenat l'ampliació de l'Obrador de galetes El Rosal. Preveu produir enguany un 30 per cent més de galetes i facturar fins a 198.000 euros.

(L'Obrador el Rosal dóna feina ara a 8 persones amb discapacitat FOTO: ASSOCIACIÓ ALBA)

L'Obrador El Rosal, que dóna feina a 8 persones amb discapacitat intel·lectual, fabrica ara uns 9.000 kilos de galetes i enguany es preveu arribar als 14.000 kilos. Un increment de producció que permetrà augmentar la facturació de 138.000 euros a 198.000 euros, per poder autofinançar-se.
Segons ha explicat la directora de l'Associació Alba, Maite Trepat, "esperem guanyar en vendes i clients". Ara, majoritàriament venen galetes i dolços a botigues i restaurants de Lleida i Barcelona i la intenció és estendre el radi de negoci a "Girona i Tarragona i també a les comarques de muntanya".
Per ampliar les instal·lacions, l'Associació ha hagut d'invertir 63.000 euros, provinents de participacions de particulars i d'un procés de micromecenatge. El projecte d'ampliació continuarà fins l'any 2018.
El Rosal és un petit obrador fundat al 1920 a Tàrrega, per Josep Serra, fins que es va jubilar al 2001 i va decidir tancar-lo. Al 2003 el va reobrir l'Associació Alba, per elaborar galetes i donar feina a persones amb discapacitat psíquica.
El código iframe se ha copiado en el portapapeles
Maite Trepat, de l'Associació Alba: amb el nou obrador de galetes "esperem guanyar en vendes i clients"




