Els pisos turístics de Ciutat Vella es comencen a agrupar
La regidora del districte, Mercè Homs, creu que l'obligació de crear edificis específics per a aquest tipus d'allotjament no incrementar els casos de "mobbing immobiliari"

Interior d'un apartamern turístic a Ciutat Vella(CIUTATHOTELS.COM)

El número de pisos turístics que estan en edificis específics a Ciutat Vella ha crescut un 45 per cent en els primers mesos d'aplicació del nou pla d'Usos del districte. Tot i això, la gran majoria d'apartaments, 8 de cada 10, segueixen estant a les escales de veïns.
Des de que va entrar en vigor la normativa que dóna 6 anys perquè els pisos turístics s'instal•lin se en edificis sense veïns, hi ha hagut 34 pisos que han fet el canvi. Encara en queden 500 en escales de veïns, però la regidora de Ciutat Vella, Mercè Homs, creu que el sector s'està movent i que s'aconseguirà l'objectiu.
Más información
Homs explica que els primers moviments els fan confiar perquè "és un bon símptoma i s'està prenent consciencia que el rellotge corre i que ja queden només 5 anys i mig" per adaptar-se al que diu el pla d'usos de Ciutat Vella.
El President de la Federació d'Associacions de Veïns alertava de la possibilitat que l'obligació d'agrupar-se en edificis específics provoqués casos de mobbing immobiliari, de pressió sobre els veïns que estan envoltats de diversos apartaments turístics. La regidora de Ciutat Vella assegura que les oficines d'habitatge on es reben queixes i denuncies dels veïns que reben pressió per marxar de casa seva no han detectat que això estigui passant.




